Monday, May 29, 2017

H

Sudah 2 minggu saya tidak ke Kino. Minggu sebelum ini saya di masukkan ke wad psikiatri selama 4 hari. Minggu ini pula saya di hospital mental. Hari Selasa lepas saya ke Kino tapi mungkin kerana saya tiba lewat, awak sudah pun pulang.

Sejak dua tiga hari kebelakangan ini saya selalu memikirkan awak. Orang kata kalau kita selalu memikirkan seseorang, itu tandanya orang itu sedang mengingati kita. Saya tidak pasti sama ada awak memikirkan saya atau tidak.

Kita di perkenalkan dalam majlis perkahwinan di Subang Jaya oleh wali awak. Pertemuan yang tidak di jangka. Kita bertemu lagi di lot parkir kereta ketika saya membantu menukar tayar Nissan GTR awak yang pancit tayar belakang.

Saya barangkali risau jika awak milik seseorang dan saya menjadi orang ketiga. Saya tak mahu menjadi langau prngacau. Saya sungguh berhati-hati. Pengalaman lepas mengajar saya banyak perkara. Saya jadi takut mengambil langkah.

Sudah lebih dari 3 bulan kita bermain mata. Siapa tahu selepas ini kita bermain hati? Dunia menjadi lebih indah jika atom-atom kita saling berinteraksi. Sudikah kiranya berikan saya emel atau nombor telefon supaya mudah kita berhubung?

Di gurun pasir tanpa batas
aku kehilangan jiwaku
tapi kutemukan
bunga mawar ini.

(Jalaluddin Rumi)


Ikhlas,
TKE

.

Tak tahu bila dapat jumpa H lagi.