Wednesday, August 07, 2024

Kosong

Ara,

Fikiran abang kosong. Abang hantar banyak mesej. Satu pun Ara tak balas. Tak apalah. Sekurang-kurangnya, abang tahu Ara dalam keadaan baik.

Abang belum terima khabar berita dari dia. Abang tak tahu keadaan dia. Abang tahu abang perlu pergi dan abang akan pergi sama seperti 10 tahun dulu.

Abang cuba kuatkan hati abang. Abang tak nak jadi punca hidup dia porak- peranda. Abang nak dia hidup bahagia tapi kebahagiaan dia pun  abang sudah hancurkan.

Sakitnya rasa  kehilangan dia. Sakit sangat. Sakit yang tak terbayangkan. Sakit kali ini lebih sakit dari 10 tahun dulu. Lebih terseksa rasanya. Berat sangat.

Abang doa sungguh- sungguh supaya Allah pelihara dia dari segala keburukan dan malapetaka dunia. Allah sajalah tempat abang bergantung dan berharap.

Abang nak masuk semula office. Abang keluar sekejab sebab hati abang resah. Abang risaukan dia. Abang rindu dia sangat sama macam abang rindukan Ara.

Wahai Rabbku Yang Maha Agung lagi Maha Mengasihani, hanya Engkaulah yang paling tahu apa yang ada di dalam hatiku. Pelihara dan naungilah dia dalam iradatMu. Jauhkan kami dari takdir yang buruk. Sesungguhnya, kepada Engkau kami memohon perlindungan dari segala kejahatan dunia dan segala isinya.